Persbericht: Valcon en BAM gaan meerjarige samenwerking aan

Utrecht, 9 september 2022
Valcon en bouwconcern BAM hebben een raamovereenkomst gesloten. Met het partnerschap gaan de twee organisaties intensiever samenwerken op het gebied van operationeel sturen doormiddel van het het slim inzetten van data en technologie-oplossingen.

BAM en Valcon werkten al langer samen, met name in Nederland. Nu is besloten de samenwerking in BAM’s reis om te transformeren in een data gedreven organisatie te bestendigen met een meerjarige raamovereenkomst. Meer nog dan in het verleden, zal Valcon tevens activiteiten van BAM in het Verenigd Koninkrijk en Ierland ondersteunen. Valcon gaat onder meer helpen bij de verdere digitalisering van BAM-processen op het gebied van data en technologie.

Toegevoegde waarde

‘BAM en Valcon delen dezelfde waarden en uitgangspunten’, zegt Eelco Simon, die namens Valcon bij de overeenkomst is betrokken. ‘De eerdere samenwerking is ons uitstekend bevallen en we zijn ervan overtuigd dat de langetermijn-overeenkomst van toegevoegde waarde is voor beide organisaties.’

Langdurige relaties

‘We hebben de afgelopen jaren met veel genoegen samengewerkt met BAM. Het is mooi dat we die samenwerking nu kunnen bestendigen en uitbreiden. De collega’s van Valcon voelen zich echt deel van het BAM-team. Ze bouwen mee aan de data- en IT-roadmap van BAM.’ Volgens Simon is het partnerschap een belangrijke stap voor Valcon: ‘We streven naar langdurige relaties met onze klanten. Het is mooi om te zien dat BAM hetzelfde met ons ambieert; het partnership levert ons beide waarde op.’

Oplossingsgericht

Ook BAM is verheugd met de raamovereenkomst. Mario Broos, executive director BAM Residential: ‘Beide bedrijven passen goed bij elkaar. De bedrijfsculturen komen overeen en daardoor is er een human fit. Wij hebben Valcon leren kennen als oplossingsgericht bedrijf. Ze komen met nieuwe en verfrissende oplossingen. We verwachten dan ook dat de samenwerking snel extra business waarde oplevert, onder meer in de vorm van datagedreven verbeterplannen.’

IT-roadmap

Henry van de Ven, executive director IT (CIO) van BAM, was nauw betrokken bij de totstandkoming van de overeenkomst. Hij ziet een concrete rol voor Valcon bij BAM in de toekomst: ‘BAM is in tranformatie waarbij de digitalisering een centrale rol speelt. IT is een belangrijke ‘enabler’ voor de digitalisering. Hiervoor blijft Valcon voor ons een belangrijke rol vervullen bij het inrichten van met name onze IT-ambities. Met name op het terrein van data, low code en hyper automation neemt Valcon veel kennis en ervaring mee. Zij gaan ons ondersteunen bij het implementeren van IT-oplossingen in de werkgebieden waar Valcon zich heeft bewezen als kundige partner.’

Valcon

Adviesbureau Valcon ontstond door een fusie van het Nederlandse First Consulting en de consultancybedrijven Viqtor Davis en Valcon Nordics. Bij Valcon werken ruim 1.300 consultants. Valcon combineert consulting diensten (zoals operationele strategie, processen en change management) met technologie (zoals low code en business process automation) en data (van dataplatforms tot data science en analytics). Valcon is actief in Nederland, Groot-Brittannië, Duitsland, Zweden, Denemarken en Kroatië.
www.valcon.com

BAM

Koninklijke BAM Groep nv ontwerpt, bouwt en onderhoudt hoogwaardige, duurzame gebouwen, woningen, en infrastructuur voor opdrachtgevers in de publieke en private sector. Met de laatste innovaties in de bouw dragen de 15.000 medewerkers van BAM bij aan het verminderen van de CO2-voetafdruk van de gebouwde omgeving, daarbij meer welzijn en maatschappelijke waarde realiserend voor de samenleving die BAM van dienst is. De Groep ondersteunt opdrachtgevers via twee divisies (Nederland en het Verenigd Koninkrijk en Ierland) en pps-activiteiten. Koninklijke BAM Groep nv is genoteerd aan de effectenbeurs Euronext Amsterdam. Building a sustainable tomorrow.
www.bam.com

Nuttig? Deel dit bericht!

Blijf op de hoogte!

Mis geen enkele congresupdate en meld u aan voor onze nieuwsbrief!